תחומי טיפול  » הגישה הטיפולית למיגרנות של רשת מזור לכאב

מזור לכאב – הטיפול במיגרנה

ברשת "מזור לכאב" מטפלים בהצלחה בכל סוגי המיגרנות. הטיפול שונה מאדם לאדם ועל פי התחקור הרפואי המפורט והבדיקה היסודית שמבצע המומחה, מוצע שילוב של טיפולים שהם בעלי פוטנציאל ההצלחה הגבוה ביותר לפונה.

מיגרנה מהווה כאב ראש כרוני חוזר בהתקפים זמניים. היא משתנה באופיה מאדם לאדם ואף אצל אותו אדם היא משתנה מזמן לזמן. יחד עם כאב הראש המאפיין מיגרנה יכולים להצטרף כאבי ראש נוספים שאינם מיגרנוטיים באופיים. חשוב לכן לאפיין כל סוג כאב ולטפל בו בהתאם.

יתר על כן, חשוב להכיר את הרקע הרחב יותר של המטופל: הרגליו (כולל פעילות גופנית, עישון, שתיית אלכוהול ושתיית נוזלים), מקצועו, תחביביו, רמת המתח היומי שלו ועוד כדי להכיר לעומק את הגורמים התורמים להתפתחות המיגרנה. חשוב כמובן לדעת על מחלות נוספות הקיימות במקביל ועל התרופות הכרוניות הניטלות. כל אלו יכולים להשפיע על הטיפול במיגרנה.

קשת הטיפולים מגוון – החל מטיפול מניעתי, דרך טיפול בכאב מתפרץ וכלה בכאב ממושך. הטיפול אינו קבוע ובתכנית הטיפולית הנבנית לכל אדם הסובל  ממיגרנה  , יש התייחסות גם לעוצמה המשתנה וגם לרמת התפקוד הרצויה בזמן ההתקף. טיפול מונע ניתן בעיקר לאנשים שתדירות התקפי המיגרנה אצלם גבוה ומשבית תפקוד.

כאבי מיגרנה - רשת מזור לכאב מיגרנות - רשת מזור לכאב

האמצעים הטיפוליים המקובלים מקורם בתכשירים רפואיים ותרופות חדישות וכן שיטות התנהגותיות שונות ויעילות.

יחד עם זאת נמצא לא אחת שתרופות פשוטות ומקובלות יכולות להיות יעילות יותר מתכשירים חדישים ופחות מסוכנות. למשל במיגרנה המלווה בחילה והקאה, פעמים רבות השילוב של אספרין או אקמול עם פראמין עם הסימנים הראשונים להתפרצות התקף, יכול למנוע את הסימפטומים האופינים והסבל.

בין התרופות הנפוצות לטיפול במיגרנה בינונית עד קשה מצויים הטריפטנים. אלו תרופות בטוחות יחסית ובמקרה שיש בחילות והקאות ניתן לתת אותן בצורת תרסיס לאף או בזריקה. גם דהידרוארגוטאמין הינה תרופה המתאימה לטיפול בהתקף קשה של מיגרנה וניתנת גם בצורת משאף או זריקה.

תרופות מקבוצת האופיאטים, ונוגדי הדלקת כולל סטרואידים בעלי תופעות לוואי ונשמרות למקרים עמידים יותר לטיפול

במקרים כאלו נשתדל, במסגרת מרפאת כאב  לבחור בטיפול שאינו תרופתי כגון גרוי שרירי עמוק (IMS), שיטות הרפייה והיפנוזה, טיפולים התנהגותיים שונים וביופידבק.

לקריאה נוספת אודות הטיפול הלא תרופתי בתופעות מגרנה,  לחץ כאן