תחומי טיפול  » כאבים כרוניים - הגישה הטיפולית- מזור לכאב

הטיפול בסובל מכאב כרוני ברשת מזור לכאב

מרבית הפונים אל מרפאת כאב שברשת מזור לכאב, סובלים מכאב כרוני או ממושך. מתוכם רבים מחפשים את האבחנה הנכונה – את הסיבה לכאב הכרוני. אחרים יודעים מה הסיבה, אך טרם מצאו מזור לסבלם ולכאבם.

במסגרת האבחון והטיפול ברשת "מזור לכאב", המומחים מציגים גישה חדשה, ייחודית ומיטיבה לסובלים מכאבים כרוניים.

במפגש הראשון מושם דגש רב על היכרות יסודית עם העבר הרחוק והקרוב, על המאפיינים האישיים והסביבתיים של הסובל, על טיפולים שצלחו יותר או פחות ועל השפעת הכאב והסבל המתמשכים על הגוף על הנפש ועל המשפחה.

בדיקה גופנית יסודית היא השלב הבא. בבדיקה זו מושם דגש על תפקוד הגוף, מצב אבריו וטווח תנועותיו של המטופל. כאב כרוני גורם פעמים רבות להתנוונות ולשינויים מקומיים בעור בשרירים ובשלד שאליהם יש להתייחס כאשר פונים לטפל באופן יסודי.

לאחר מכן מוצעת אבחנה כוללנית בגישת הרפואה השלמה המביאה את כלל הגורמים המזרזים והמעכבים ריפוי למערכת אחת בעלת הקשרים פנימיים. במצב בו קימת הסכמה ותמימות דעים בין המומחה למטופל/ת לגבי מנגנון הכאב הכרוני והסיבות להתמשכותו, מתחיל שלב הטיפול והריפוי.

המומחים שברשת רואים את המטופל כשותף לתכנית הטיפול המוצעת לכאב כרוני. ישנם נושאים שהם באחריות הרופא כגון הצעת דרכי טיפול שונות וישנם נושאים שהם באחריות המטופל ובני משפחתו כגון פעילות גופנית או אחרת, השתלבות בתכנית פיזיותרפיה איכותית תצפית ומעקב – לעיתים בצורה של יומן יומי, שינוי אורחות חיים וכד'.

העבודה המשותפת וחלוקת האחריות בין המטופל למטפל הנם ביסוד ובסוד הצלחת הריפוי מהכאב הממושך. המעורבות של המשפחה בתהליך זה היא חשובה ביותר ומפיגה את תחושת הבידוד והריחוק הנחווית לא אחת ע"י הסובל מכאב כרוני.

כאשר יש הסכמה על האבחנה וקימת שותפות בטיפול, ההצלחה תמיד מובטחת. לעיתים זו הצלחה מלאה ושיבה לחיים מלאי תפקוד וחסרי סבל כמקודם ולעיתים ההצלחה היא חלקית, אך מאפשרת להתקדם עקב בצד אגודל עד מזעור הכאב הכרוני למימדים סבירים שקל יותר לחיות איתם.

כאב כרוני - רשת מזור לכאב

לקריאה נוספת אודות סוגי כאב שונים, לחץ כאן