כאבים בכפות רגליים ברשת מזור לכאב

מתוך הבנה שכאבי כפות רגליים עלולים להשבית הליכה ועמידה ולגרום לסבל מתמשך, ברשת "מזור לכאב" יודעים המומחים לטפל בכאבי כף הרגל במגוון שיטות.

הגישה הטיפולית של מומחי רשת מזור לכאב תהיה בראש ובראשונה באמצעות טיפול שמרני.

טיפולים ניתוחיים או אפילו הזרקות סטרואידים מרובות לצורך טיפול בכאבי כפות רגליים, עלולים ליצור מצב בלתי הפיך.

ניתוחים יכולים לתקן עוותים, שברים וכד', אך בו זמנים עלולים לגרום לצלקות ברקמה הבריאה. היות ולחצים רבים מופעלים על הרקמות הרכות (שרירים ורקמת חיבור), העצמות והמפרקים, קימת אפשרות שכיחה של כאבי כפות רגליים שמקורם בצלקת הניתוחית עצמה.

בדומה לכך, הזרקות חוזרות של סטרואידים למפרקי כף הרגל, עלולים להחליש את הרקמות הרכות ואף להביע לקריעתן בעת מאמץ, דבר שיגרום לכאב בכף הרגל.

חשובה מאד בדיקה מדוקדקת של כפות הרגליים במנוחה ובמאמץ: אופן ההליכה וקפיצה, התרוממות על קצות אצבעות או על עקבים, דריכה על צידי הרגל, משיכת האצבעות למעלה באופן ספונטני או כנגד התנגדות ודחיפה של כף הרגל מטה כנגד התנגדות. בדיקה של סימטריה

של כפות הרגליים וסימני פלטפוס או ירידה בנפח השרירי באחת מכפות הרגליים. בדיקה נוירולוגית של כפות הרגליים ועוד.

בשלב זה, על סמך התחקור והבנת אופן התפתחות כאבי כפות הרגליים ועל סמך הבדיקה המדוקדקת, מתקבלת האבחנה הסבירה ביותר וגם השערות אבחנתיות נוספות שבאות בחשבון ברמת סבירות נמוכה יותר.

לנוכח האבחנה, מוצע טיפול. כאמור הנטיה היא לבחור טיפול שיהיה יעיל ומהיר מצד אחד וללא סיכון מיותר מצד שני.

התגובה לטיפול בכאבים בכפות רגליים, גם היא חלק מהאבחנה. אם מושגת הקלה בכאב, סימן שהאבחנה והטיפול נכונים. אם לא מושגת הקלה, בוחנים אבחנה אחרת וטיפול תואם בשילוב עם מדרסים בהתאמה אישית לאיזון הגוף.

טיפולים שמרניים כוללים בין השאר פיזיותרפיה, הידרותרפיה, תרופות מתאימות, שינויים בנעליים כולל מדרסים ונעלי אפוס, שימוש במכשור מתאים וגרוי תוך שרירי עמוק (IMS). כמובן שניתן להוסיף טיפולים מתחום הרפואה המשלימה לתקופה מסוימת כדי לבחון הפחתה בכאבי כפות הרגליים.

יש להדגיש שמנסיונם של מומחי מזור לכאב, רוב הכאבים בכפות רגליים נעלמים במהרה בטיפולים אלו. רק במידה ואין שיפור תוך זמן קצר, בוחנים אפשרות לטיפולים חודרניים יותר. בהתייחס למקורות הכאב בכף הרגל, חשוב להוסיף הדרכה מניעתית כדי שהכאבים בכפות הרגליים לא יחזרו.