טיפול במיגרנה חזקה – האם יש רק דרך אחת יעילה?

סובלים? אנחנו כאן כדי לעזור!
  • החזר ללקוחות לאומית וביטוחים פרטיים!

מרפאת הכאב מזור לכאב מציעה פתרון ייחדי לטיפוול במיגרנה חזקה

מחקרים בתחום הרפואה מורים כי למעלה מ-15% מהאוכלוסייה סובלים מהתקפי מיגרנה קבועים שתדירותם ועצמתם משתנה. נתונים אלה אינם כוללים את אלה שסבלו מהתקף חד פעמי כזה, והגיוני להניח, כי אז, הנתונים המספריים היו גבוהים בהרבה.

אם אתם סובלים במשך שנים ממיגרנה, סביר להניח כי ניסיתם כבר שיטות וגישות שונות אשר מטרתן טיפול במיגרנה חזקה. אם סוג מסוים של טיפול במיגרנה חזקה לא פתר את הבעיה והמיגרנות שבות, יתכן, כי לא נעשה זיהוי מדויק של הגורם האמיתי של המיגרנה, ולכן, מומלץ לגשת למרפאת כאב, כמו מזור לכאב, למשל, אם מדובר בהתקפים תכופים ומטרידים, אשר עלולים

לשבש את מהלך חייכם התקין. מדובר בכאבים תכופים אשר משבשים את מהלך החיים התקין שלכם.

 גישת טיפול במיגרנה חזקה תלויה באבחון הגורם למיגרנה

 

להתקפי מיגרנה עשויות להיות סיבות רבות, חלקן, אפילו עשוי להיות בשליטתכם. בין סוגים אלה ניתן לזהות, למשל, מיגרנה הנגרמת מצריכת סוגי מזון ורכיבי מזון שונים (כמו קפאין, אלכוהול, גבינות מסוגים מסוימים, שוקולד, מאכלים המכילים מונוסודיום גלוטמט וכן הלאה), מיגרנה הנובעת משינויים בהרגלי השינה (מחסור או עודף בשעות שינה).

מיגרנה שמקורה במצבי סטרס ולחצים שמקורם בתחומי חיים שונים, או כזו הנגרמת כתוצאה מגירוי חושי מוגזם (כריצוד אורות, ריחות חזקים או רעשים בעצמה גבוה). מנגד, ישנן המיגרנות הנגרמות מגורמים אשר אינם תלויים בנו, כמיגרנות תורשתיות ומיגרנות הנגרמות כתוצאה משינויים הורמונאליים (בעת היריון, בתקופת המחזור החודשי, בגיל המעבר וכד').

כיצד מטפלים במיגרנות חזקות ?

בתחילת הדרך, דרכי טיפול במיגרנה חזקה יכולות להתחיל במניעת החשיפה לטריגר הגורם אותן. למשל, הקפדה על הרגלי שינה קבועים לאורך כל ימות השבוע, כולל שבת, יכולה לסייע לכם למנוע את מה שמכונה "מיגרנה של שבת" ונגרם מעודף שעות שינה. בדרך זהה, דרך הקפדה כזו על הרגלי שינה קבועים, תוכלו להימנע גם מהמיגרנות שמקורן במחסור בשעות שינה.

תוכלו לנסות לזהות דפוסי התנהלות מסוימים בהופעת המיגרנות (לדוגמה, בכל פעם שאתם שותים מעל ל-X כוסות קפה/קולה/תה או משקה אנרגיה, המיגרנה איננה מאחרת להופיע) ולשלב את הנתונים באורח החיים שלכם. חלק גדול מהמיגרנות שמקורן בגורמים המצויים בשליטתכם, יכולות להימנע על ידי אימוץ אורח חיים בריא יותר, אשר כולל תזונה בריאה, הפחתה במזונות מעובדים ומשקאות עתירי סוכרים וקפאין, פעילות גופנית המתבצעת באוויר הצח וכן הלאה.

איש עם כאב ראש
דוקטור אלון מרגלית

דוקטור אלון מרגלית

נכתב על ידי דוקטור אלון מרגלית - PHD MD - מנהל מרפאה רב תחומית ומחבר חוות דעת לבית המשפט בנושאי רפואה.
מומחה ברפואת המשפחה, מטפל משפחתי מוסמך, עם הסמכה בהיפנוזה רפואית ותואר שלישי בפסיכולוגיה רפואית.
כתב יחד עם חברו הפסיכולוג יששכר עשת את הספר: "הרופא שבאדם, האדם שברופא" –ספר לימוד לאנשי מקצועות הרפואה והסיעוד המשלב שיטות אבחון וטיפול התנהגותיות יחד עם רפואיות.