הטיפול בסובל מכאב כרוני ברשת מזור לכאב

מרבית הפונים אל מרפאת כאב שברשת מזור לכאב, סובלים מכאב כרוני או ממושך. מתוכם רבים מחפשים את האבחנה הנכונה – את הסיבה לכאב הכרוני. אחרים יודעים מה הסיבה, אך טרם מצאו מזור לסבלם ולכאבם.

במסגרת האבחון והטיפול ברשת "מזור לכאב", המומחים מציגים גישה חדשה, ייחודית ומיטיבה לסובלים מכאבים כרוניים.

במפגש הראשון מושם דגש רב על היכרות יסודית עם העבר הרחוק והקרוב, על המאפיינים האישיים והסביבתיים של הסובל, על טיפולים שצלחו יותר או פחות ועל השפעת הכאב והסבל המתמשכים על הגוף על הנפש ועל המשפחה.

שלבי הבדיקות

בדיקה גופנית יסודית היא השלב הבא. בבדיקה זו מושם דגש על תפקוד הגוף, מצב אבריו וטווח תנועותיו של המטופל. כאב כרוני גורם פעמים רבות להתנוונות ולשינויים מקומיים בעור בשרירים ובשלד שאליהם יש להתייחס כאשר פונים לטפל באופן יסודי. לאחר מכן מוצעת אבחנה כוללנית בגישת הרפואה שלמה המביאה את כלל הגורמים המזרזים והמעכבים ריפוי למערכת אחת בעלת הקשרים פנימיים. במצב בו קימת הסכמה ותמימות דעים בין המומחה למטופל/ת לגבי מנגנון הכאב הכרוני והסיבות להתמשכותו, מתחיל שלב הטיפול והריפוי. המומחים שברשת רואים את המטופל כשותף לתכנית הטיפול המוצעת לכאב כרוני. ישנם נושאים שהם באחריות הרופא כגון הצעת דרכי טיפול שונות וישנם נושאים שהם באחריות המטופל ובני משפחתו כגון פעילות גופנית או אחרת, השתלבות בתכנית פיזיותרפיה איכותית תצפית ומעקב – לעיתים בצורה של יומן יומי, שינוי אורחות חיים וכד'. העבודה המשותפת וחלוקת האחריות בין המטופל למטפל הנם ביסוד ובסוד הצלחת הריפוי מהכאב הממושך. המעורבות של המשפחה בתהליך זה היא חשובה ביותר ומפיגה את תחושת הבידוד והריחוק הנחווית לא אחת ע"י הסובל מכאב כרוני. כאשר יש הסכמה על האבחנה וקימת שותפות בטיפול, ההצלחה תמיד מובטחת. לעיתים זו הצלחה מלאה ושיבה לחיים מלאי תפקוד וחסרי סבל כמקודם ולעיתים ההצלחה היא חלקית, אך מאפשרת להתקדם עקב בצד אגודל עד מזעור הכאב הכרוני למימדים סבירים שקל יותר לחיות איתם.
בחורה סובלת מכאבים
דוקטור אלון מרגלית

נכתב על ידי דוקטור אלון מרגלית - PHD MD - מנהל מרפאה רב תחומית ומחבר חוות דעת לבית המשפט בנושאי רפואה.
מומחה ברפואת המשפחה, מטפל משפחתי מוסמך, עם הסמכה בהיפנוזה רפואית ותואר שלישי בפסיכולוגיה רפואית.
כתב יחד עם חברו הפסיכולוג יששכר עשת את הספר: "הרופא שבאדם, האדם שברופא" –ספר לימוד לאנשי מקצועות הרפואה והסיעוד המשלב שיטות אבחון וטיפול התנהגותיות יחד עם רפואיות.

שבוע הבינלאומי להעלאת המודעות לכאבי ראש ומיגרנות

לרגל השבוע הבינלאומי להעלאת המודעות לכאבי ראש ומיגרנות, חשוב לחדד מספר נקודות ולהסתמך על נסיוננו ועל מאמרים בספרות הרפואית. במחקר
המלצות מעודכנות וחידושים בנוגע לטיפול בפיברומיאלגיה

לגבי הטיפול בפיברומיאלגיה, התרחשה התפתחות חשובה מאז ההמלצות שפורסמו ב 2005 ע"י התאגדות ראומטית אירופאית, שבהן הסתמכו בעיקר על מומחים,
תסמונת המדור – כאבי הספורטאים

תסמונת המדור הכרונית ממאמץ Chronic exertional compartment syndrome -CECS זו תסמונת כאב אופיינית לספורטאים, שכן מופיעה בעיקר בעקבות מאמץ ספורטיבי,
הנסיגה מהגישה הנרקוטית בטיפול בכאב

העולם המערבי מתפכח לאחר שהוכח הנזק הרב הטמון בהתמכרות לתרופות נרקוטיות. בארה"ב חויבו חברות ענק לשם מיליארדי דולרים לפצות על
ממצאי מחקר אודות כאבים בזרוע או באמה

לרוב, כאשר פונים לטיפול בשל כאבים ביד – באמה או בזרוע, מקבלים הפניה לפיזיותרפיה ובנוסף מייעצים לנוח עם היד הכאובה
כאבי צוואר, צליפת שוט וטיפולי הזרקה

כאבי צוואר ממושכים עלולים להיות סיבה לסבל ולפגיעה מתמשכת באיכות החיים. החל מהקושי לסובב את הראש אל אנשים הפונים אליך,
אנדומטריוזיס – בעיה כואבת…מאד!!!

מאמר סקירה חדש, שפורסם ב American Journal of Obstetrics and Gynecology, מציעים המומחים להקדיש מאמצים להגברת המודעות לאבחנת אנדומטריוזיס. אנדומטריוזיס הינה
כאבים וסבל לאחר ניתוח

החזר ללקוחות לאומית וביטוחים פרטיים! אחרי כל ניתוח צפויים כאבים. הסיבה היא שבמהלך הניתוח חותכים רקמות כמו עור, רקמת חיבור,
סיבות לכאבים בזרוע